1.Marmara Çevre Sempozyumu ( 8 - 9 - 10 Haziran 2026)

.

1.Marmara Çevre Sempozyumu

8 - 9 - 10 Haziran 2026

Kocaeli Kongre Merkezi

Marmara’nın çevresel geleceği Kocaeli’de masaya yatırıldı

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen “1. Marmara Sürdürülebilir Çevre Sempozyumu”, Kocaeli Kongre Merkezi’nde yoğun katılımla tamamlandı. “Bir Deniz Bir Gelecek; Marmara’dan COP31’e” temasıyla gerçekleştirilen sempozyumda Marmara Denizi’nin geleceği, çevresel sürdürülebilirlik, iklim değişikliğiyle mücadele, su verimliliği, mavi ekonomi ve sıfır atık konuları uzmanlar tarafından kapsamlı şekilde ele alındı.

Marmara için ortak akıl vurgusu

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Üniversitesi iş birliğinde; Kocaeli Valiliği ile Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’nın paydaşlığında düzenlenen sempozyum, kamu kurumlarını, akademiyi, yerel yönetimleri, özel sektör temsilcilerini ve sivil toplum kuruluşlarını aynı platformda buluşturdu.

Marmara Bölgesi’nin çevresel sorunlarına bilimsel temelli çözümler üretmeyi hedefleyen programda, bölgesel iş birliğinin güçlendirilmesi ve COP31 sürecine katkı sunabilecek ortak yol haritalarının oluşturulması yönünde değerlendirmelerde bulunuldu.

Çevresel sürdürülebilirlik tüm yönleriyle değerlendirildi

Sempozyum kapsamında Marmara Denizi’nin mevcut durumu, kirlilik baskıları, izleme çalışmaları, kıyı yönetimi, sürdürülebilir çevre politikaları ve toplumsal farkındalık başlıkları uzman isimler tarafından ele alındı.

Kocaeli Kongre Merkezi Akçakoca Salonu’nda gerçekleştirilen “Kıyıdan Ufka: Marmara’da Çevresel Tedbirler ve Sürdürülebilir Yaklaşımlar” ile “Toplumsal Farkındalığın Güçlendirilmesi” başlıklı panellerde, Marmara Denizi’nin korunmasına yönelik çevresel tedbirler, sürdürülebilir yönetim anlayışı ve toplumun çevre bilincinin artırılmasına dönük çalışmalar değerlendirildi.

Su verimliliği, mavi ekonomi ve sıfır atık gündemdeydi

Programda ayrıca “Kentsel, Endüstriyel ve Tarımsal Su Verimliliği Uygulamaları ve Atıksuyun Yeniden Kullanımı”, “Marmara Denizi: Kirlilik Baskıları ve İzleme Çalışmaları”, “Sürdürülebilir Mavi Ekonomi ve Mavi Karbon”, “Canlı Deniz Kaynakları ve Gıda Güvenliği”, “İklimle Uyumlu Yönetim Modelleri” ve “Sıfır Atık Yaklaşımı” başlıklı sunumlar yapıldı.

Sunumlarda doğal kaynakların korunması, iklim değişikliğiyle mücadele, uyum politikaları, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve çevre odaklı yeni yönetim modelleri üzerine güncel yaklaşımlar paylaşıldı.

Stantlar ve sıfır atık etkinlikleri ilgi gördü

Sempozyum süresince fuaye alanında katılımcı kurum ve firmalar tarafından açılan stantlar da ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü. Öğrenciler, akademisyenler ve katılımcılar; çevre teknolojileri, sürdürülebilirlik uygulamaları ve sıfır atık çalışmaları hakkında bilgi aldı.

Sıfır atık teması kapsamında düzenlenen etkinliklerde geri dönüştürülebilir malzemeler kullanılarak tablolar hazırlandı. Etkinlikler, çevre bilincinin yalnızca teorik düzeyde değil, uygulamalı çalışmalarla da güçlendirilmesine katkı sundu.

Marmara’nın geleceği için güçlü mesaj

10 Haziran’da tamamlanan 1. Marmara Sürdürülebilir Çevre Sempozyumu, Marmara Denizi’nin korunması, çevresel sürdürülebilirliğin güçlendirilmesi ve yerel yönetimlerin iklim değişikliğiyle mücadeledeki rolünün artırılması açısından önemli bir buluşma oldu.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen sempozyum, Marmara’nın geleceği için ortak akıl, bilimsel yaklaşım ve kurumsal iş birliğinin önemini bir kez daha ortaya koydu.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şura
  • Kocaeli Valiliği
  • Kocaeli Büyükşehir Belediyesi
  • Kocaeli Üniversitesi
  • Gebze Teknik Üniversitesi
  • Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi
  • Kocaeli Ticaret Odası
  • Kocaeli Sanayi Odası
  • Kent Konseyi
  • MARKA
  • Bilişim Vadisi
Sizlere en iyi bilgiyi sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız. Anladım